Handla efter kategorier

Hem

Försäljningsvillkor

Allmänt

Beautyous vänder sig uteslutande till företagskunder.

För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren i sin helhet. Kunden måste vara över 18 år för att få handla av oss. Målsmans medgivande gäller inte.

Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms (Brutto). Priserna inkluderar inte betalnings- och eventuella fraktavgifter, som anges separat i den mån de förekommer.

För kunder utanför EU, eventuell införselmoms och tullavgift är upp till mottagaren att betala.

Vi säljer produkter som endast är avsedda för yrkesmässig användning. Samtliga produkter får endast användas av certifierade och utbildade yrkesmän inom skönhetsbranschen - skönhetsvårdare, frisörer, manikyrister, pedikyrister osv. Genom att göra en beställning hos Beautyous bekräftar kunden att han är en certifierad specialist med utbildning för att använda de beställda produkterna och att han tar fullt ansvar för användningen av produkten.

Beautyous.se reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Beautyous har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som Kunden har beställt så kommer Beautyous naturligtvis att meddela Kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med beställningen. Beautyous och alla tillverkare förbehållar sig rätten för tekniska ändringar på produkter eller delar av produkter utan föregående meddelande

Färger på produktbilder kan se annorlunda ut på skärmar än färgen i verkligheten. Fråga oss om du behöver mer information om färgen.

Beautyous förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

Leveransvillkor

Om inget annat anges så finns alla varor i lager. Vi börjar ordrar samma dag eller dagen efter de är gjorda, i annat fall så kommer du som kund att bli kontaktad och kan då besluta själv om du vill vänta eller häva beställningen utan någon kostnad.

När Kunden genomför en beställning kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Det är mottagarens skyldighet att tillhandahålla en giltig leveransadress. Adressbyten efter att produkterna skickats kostar 150 kr.

Vi skickar med paketleverans eller Speditör.  Om paketleverans misslyckades, kan din försändelse lagras på ditt närmaste ombud. Det är upp till mottagaren att hämta paketet innan de returneras. Du kommer inte få någon sms i samtliga fall.

Kunderna bör kontrollera leveransstatus med spårningsinformationen som vi tillhandahåller för varje köp. Kunderna måste informera oss inom 7 dagar efter den förväntade leveranstiden vid misslyckad leverans.

Leveransen med Speditör sker till trottoar eller tomtgräns i mån av framkomlighet.

Tänk på att beställningen kan komma att delas upp på mer än en leverans, eftersom produkterna kan levereras från olika lager eller från producenterna, båda också från utanför Sverige.

Produkter som levereras till dig kan delvis vara nedmonterade på grund av transportskäl. Du måste då själv montera dem innan användning. All montering måste utföras av dig. All elektrisk installation och anslutning av vatten och avlopp måste utföras av ett professionellt företag.

Du kan aldrig kräva oss för kostnader eller utebliven förtjänst vid felaktig/försenad//ofullständig eller skadad leverans.

Inspektera produkten och testa alla tekniska funktioner omgående och informera oss inom 24 timmar via e-post med varje problem. Förpackningen måste hållas tills produkterna och alla funktioner har kontrollerats och är felfria.

Leveranstid

Paketleverans sker normalt inom 4-7 arbetsdagar, förutsatt att produkten finns i lager.

Dessa artiklar kommer att skickas ut till dig direkt från en av vårt centrallager eller direkt från producenten utan högre fraktkostnader. Speditionsleverans tar ca 7-12 arbetsdagar. Leveranstiderna som presenteras på produktsidorna är endast en uppskattning, oftast levereras era produkter inom angiven tidsram.

Ej utlösta försändelser

Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. För ej utlösta paket debiterar vi en avgift på 350 kronor  för expediering, packning, emballage, frakt, eventuellt postförskottsavgift, returfrakt.

För Speditions leverans debiterar vi hela leveransen + retour kostnader enligt vår faktura från transportföretaget plus 350 kr.

Garanti / Reklamation

Alla elartiklar/elektriska komponenter har 1 års garanti, Inredning utan el har 1 års garanti, gällande ursprungliga fabrikationsfel.

Vi gör allt för att fixa till eventuella problem med reservdelar (all montering måste utföras av kunden). Om problemet inte kan lösas med reservdelar eller reparationsinstruktion måste köparen skicka produkten till oss så att vi kan kontrollera det. Därför rekommenderar vi att behålla förpackningen. Går det inte att reparera produkten i fall av garanti, varan ersätts med en ny eller likvärdig produkt enligt vårt beslut.

Alla frakt betalas av företagskund.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel  d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Därför är det viktigt att du testar produkt med alla funktioner omedelbart.

Dessa fabrikationsfel ska konstateras av tillverkaren, varpå du som kund får en fri reparation eller - enligt vårt beslut - en ny produkt.

Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden.

Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer.

Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.

Produktgarantin gäller inte med en fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

För försäljning till tredje man, befintliga garanti eller garantianspråk är inte överlåtbara.

Fel Produkt

Om du  fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 24 timmar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 24 timmar förbehåller sig Beautyous rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Vi står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig. Observera att du inte får använda produkten och att du måste behålla produktens förpackning så att den kan skickas tillbaka / hämtas från oss i sitt ursprungliga skick.

Kunder måste meddela oss per e-post 24 timmar efter mottagandet av produkten till: info@beautyous.se

Transportskador - Reklamation av trasig produkt eller saknade varor

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet.

Fraktskador måste med nödvändighet vara undertecknad av föraren. Kontrollera paketet  i närvaro av föraren. Annars kommer reklamation inte accepteras. Även om skador på varans emballage är mycket liten, var vänlig notera det på transportörens fraktsedel samt dokumentera detta med bilder. Risk av transporten går över till mottgaren med leverans signering.

När du har tagit emot produkterna och packade upp dem, inspektera produkten och testa alla tekniska funktioner omgående och informera oss inom 24 timmar via e-post med varje problem.

Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

Kunder måste meddela oss per e-post till info@beautyous.se inom 24 timmar efter mottagandet av produkten med en exakt beskrivning av skadan och med bilder, även om förpackningen, som visar alla nödvändiga detaljer.

Efter av godkänt returärende så skickar du produkten till:

Beautyous

K&C Scheurich

Strömsrum 214

38492 Ålem

Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Tänk på att returnera försändelsen som företagspaket till vår returadress.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du skriftligen kontakta oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa det. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning gäller "Ej utlösta försändelser".

När du beställer inredning och har fått en orderbekräftelse så har du 24 timmars ångerrätt på beställningsvaror, men inte på lagervaror. Efter det är ordern bindande.

Ångerrätt

Beautyous vänder sig till företagskunder. Alla produkter på Beautyous är endast för yrkesmässig användning i Frisör-, Kosmetik-Tatuering-, Massage- eller tandläkare salong eller liknande.

Beautyous endast sälja Kapitalvaror för yrkesmässig användning. Alla dessa produkter är utesluts från Ångerrätt.  Möbler + Inredning + Arbetsutrustning  gäller som Kapitalvaror för kommersiellt bruk och undantagna från Ångerrät för alla köpare oberoende om konsument köper som företag eller som privatperson.

Ändringar av Villkoren

Beautyous.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen). Vi rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.

Kontakt information vid alla ärenden:

Kontakta oss gärna med alla frågor:  info@beautyous.se

614814

Partner Sites:

www.Beauty9.se

www.Infravarme-Design.se

www.Activebeautyshop.se

www.Activebeautyshop.de